El comprador de l’Xmarks va ser LastPass

Aquests darrers mesos us hem estat informant que l’Xmarks, una extensió per als principals navegadors web que permetia sincronitzar les adreces d’interès, tenia un futur complicat. Primer es va dir que a principis de l’any vinent el servei deixaria d’estar operatiu, després es va publicar que una empresa els havia adquirit i així l’Xmarks no desapareixeria.

Finalment s’ha sabut qui és aquesta empresa: LastPass. Es tracta d’un gestor de contrasenyes que les permet sincronitzar per als principals sistemes operatius (de PC i mòbil) i per als principals navegadors web. Així que l’Xmarks i el LastPass fan la combinació perfecta: un sincronitza adreces d’interès i l’altre contrasenyes.

Un dels altres dubtes que sorgien, quin model de negoci seria el que adoptaria l’Xmarks per poder sobreviure, també s’ha revel·lat: l’Xmarks seguirà sent gratuït però tindrà un sistema premium de 12 dòlars anuals que permetrà sincronització amb l’iPhone i els Android, ajuda personalitzada i alguna novetat més que no s’ha fet pública encara.

Aquest és el mateix model de negoci que té el LastPass i que sembla que els ha donat bons resultats.

A més a més, hi haurà una tarifa especial per aquells qui vulguin adquirir la versió premium dels dos serveis que només costarà 20 dòlars l’any.

En un futur es preveu integrar d’alguna manera les dues extensions, però de moment seguiran mantenint-se separades, amb diferents baixades i diferents webs.

Share Button